Sakura és obento

Egy hosszú és fáradtságos nap után írok most nektek, de meg kell mondanom, hogy megérte a fáradtságot a természetben elköltött ebéd. :) Aki még nem volt az ELTE Füvészkertben, vagy nem látott még japán cseresznyefát, annak érdemes kilátogatnia még holnap vagy jövő hétvégén a Sakura-ünnepre.
Természetesen én obentót készítettem, a blogra már felrakott receptek közül is használtam egy-kettőt, ami jól bevált korábban. Volt benne sushi japán omlettel és majonézzel, sajtoskrokett (recept lentebb), egyszerű sült koktélvirsli aranyos díszekkel és készítettem még japán krumplisalátát, a köret pedig rizs volt. A piknik pedig a rózsaszínben pompázó sakura fák látványával volt teljes. :)

Recept

Sajtos garnélás korokke

Hozzávalók
  • 40 dkg krumpli, héjában megfőzve
  • 1 kisebb fej hagyma, apróra vágva
  • 1 garnélás szendvicskrém (vagy főtt koktélrák)
  • kb. 5 dkg reszelt sajt
  • 1 ek szójaszósz
  • 1 tojás
  • 2-3 ek liszt
  • só, bors
  • panírozáshoz liszt, tojás, zsemlemorzsa
  • olaj a sütéshez

Elkészítés

A főtt krumplit összetörjük és összekeverjük a többi hozzávalóval. Kis golyókat formálunk vizes kézzel (így nem ragad hozzá a kezünkhöz a massza), ezeket aztán kilapítjuk, hogy korongokat kapjunk, majd kipanírozzuk. Én most először használtam igazi japán zsemlemorzsát, vagyis panko-t パン粉, ami szerintem jobb mint a mi zsemlemorzsánk, könnyebb volt vele panírozni a kroketteket.
Bő olajban kisütjük, amíg szép aranybarnák lesznek a krokettek.


Jó étvágyat! :)


Megjegyzések