Zöld teás süti citromos cukormázzal

Japánban nagyon népszerű a pound cake, avagy az egybesült piskótaszerű sütemény, ami kicsit sűrűbb mint a piskóta, és bármilyen alapanyaggal készülhet: lehet vaníliás, csokis, fehér csokis, stb. Én nemrégiben egy zöld teás változatot készítettem el, ha már Kiotóban élek, ami a maccha por tea hazája. A tetejére pedig citromos cukormázat kevertem ki, amire kis konpeitó cukorkákat szórtam.




Recept

Hozzávalók (6-7 kicsi szelethez)
  • 4 púpos tk liszt
  • 1 csapott tk zöld tea por
  • fél tk sütőpor
  • 1 tojás
  • 4 púpos teáskanál cukor
  • 3 dkg sütő margarin
  • 50 gramm fehér csoki
  • fél tk citromlé
A cukormázhoz
  • 5 dkg porcukor
  • fél tk citromlé
  • fél ek forró víz

Elkészítés
Gőz felett megolvasztjuk egy tálban a csokit és a margarint, krémesre keverjük, félretesszük. Ugyanígy gőz felett kissé felmelegítjük a cukorral elkevert tojást egy tálban. Ha ezt is krémesre kevertük, akkor mehet bele a margarinos csoki, a citromlé és a zöld tea. A cukor talán kicsit soknak tűnhet, de a zöld tea keserűsége miatt kell bele ennyi. Lassan adagoljuk hozzá a sütőporral elkevert lisztet, amíg szép sűrű masszát kapunk. Egy kisebb formába (lehet kerek vagy négyszögletes, én az utóbbit használtam, egy tizenkettőször hat centis nagyságút) teszünk sütőpapírt és beleöntjük a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15-18 perc alatt készre sütjük.
A cukormázhoz összekeverjük a hozzávalókat és vastagon megkenjük vele a már kihűlt sütemény tetejét, majd mielőtt megszáradna szórhatunk a tetejére csokidarabokat vagy cukorkát. Én a kiotói konpeitó nevű cukorka mini változatával szórtam meg.

  

Megjegyzések