Shóga yaki tofuval

Még egy recept ez évben, amikor is végre befejeztem a doktori disszertációmat! :)
Januártól megint rendszeresen jelentkezik a blog, ennek örömére!

Nagy karácsonyi étkezések után talán sokan vágynak valami más jellegű ételre, ezért most egy nagyon egyszerű tofu receptet hoztam nektek. Hasonló gyömbéres étel volt már a blogon, de a mai recept egy sertéshúsos verzió vega változata. A japánul shóga yaki-nak keresztelt étel ugyanis általában vékony sertéshússal készül, de én most tofu steak-kel tálaltam!



Recept

Hozzávalók (2 személyre)
  • 1 tofu
  • 1 nagy fej hagyma
  • 3 cm gyömbér
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek cukor
  • 1 ek szake (száraz fehérbor)
  • 1 ek mirin
  • 1 tk étkezési keményítő
  • 2 kis pohár víz
  • 2 ek olaj



Elkészítés
A tofut lecsepegtetjük, egy tiszta konyharuhába tekerjük és lesúlyozzuk (én konzervvel szoktam), hogy a felesleges nedvességet eltávolítsuk. A hagymát vékonyan negyed karikára vágjuk fel. A gyömbért és a fokhagymát megpucoljuk és nagyon apróra felvágjuk.
Egy kisebb serpenyőben a hosszában félbe vágott tofut minden oldaláról megpirítjuk 1 ek olajban, amíg szép aranybarna lesz. Eltávolítjuk a serpenyőből a tofut, beleöntjük a fennmaradó 1 ek olajat és üvegesre pirítjuk a hagymát. 7-8 perc után hozzáadjuk a fokhagymát és a gyömbért, felöntjük a szójaszósszal, a szakéval és a mirinnel, hozzáadjuk a cukrot, ha túl sűrű felöntjük egy kis pohár vízzel. Forraljuk kb. 4-5 percig, majd hozzáadjuk a kevés vízben elkevert keményítőt, és addig főzzük, amíg besűrűsödik (kb. 2-3 perc).
A tofu steak-et egy tányérra tesszük, ráhalmozzuk a sűrű hagymás szószt, megszórhatjuk szezámmaggal. Főtt rizzsel ideális tálalni, de én most a szokásos szilveszteri krumplisalátával párosítottam, amit ezúttal édesburgonyával és lila burgonyával bolondítottam meg.





Megjegyzések